Ik kan er net niet bij e-book

Ik kan er nét niet bij, een review

Categorieen:Life

Geen reacties

Toen dit boek uitkwam, wist ik gelijk al dat het wilde lezen. Het is namelijk geschreven door de vader van een tweeling, waarvan het ene kind cerebrale parese heeft en de ander autisme. Hoe toevallig, aangezien ik zelf CP heb en mijn zoon autisme heeft. Dit boek moest ik gewoon lezen en er hoorde natuurlijk ook een review op mijn blog. Bij deze de review van het boek Ik kan er nét niet bij van Sander Verheijen.

Ik was alleen aan het twijfelen tussen het e-book en het fysieke exemplaar. Uiteindelijk kocht ik het gewone boek samen met een aantal andere boeken die ik wilde lezen. Omdat ik met mijn chaotische brein niet er aan toe kwam om te lezen, lag het boek ruim een jaar lang te wachten tot hij gelezen werd. Daarom besloot ik het boek te verkopen en alsnog het e-book te kopen.

Ik kan er nét niet bij

Afgelopen vrijdag was ik op Arnhem Centraal aan het wachten op mijn trein. Een mooi moment om te beginnen met lezen en in de trein las ik verder. Het verhaal begon bij de ontmoeting tussen Sander en zijn vrouw Jip. En toen zij eenmaal getrouwd waren, wilden beginnen aan kinderen. Dat ging helaas niet vanzelf, maar uiteindelijk werden zij de ouders van Willem en Maurits.

Ik vind de manier waarop Sander ons meeneemt in zijn leven als jonge (aanstaande) vader erg prettig. Ik wilde alleen maar verder lezen. Dit zorgde ervoor dat ik thuis ook verder ging met lezen. Het boek is opgebouwd in drie delen. Deze drie delen zijn op hun beurt weer opgedeeld in korte hoofdstukken, waardoor het lekker weg leest. Geen lange lappen tekst, maar lekker kort en bondig.

Boeken die ik in 2018 wil lezen
Boeken die ik in 2018 wil lezen

Een feest ter herkenning

Voor mij was het een feest ter herkenning. Natuurlijk kan ik me maar weinig herinneren van mijn vroege jeugd, maar ik heb er veel over gehoord van mijn moeder. Daarnaast heeft mijn zoon autisme en ook daarin herken ik bepaalde aspecten.

Sander vertelt over de eerste vier jaar van zijn zoons. De vreugde, maar ook het verdriet over de diagnoses en andere gebeurtenissen. Ook vertelt hij over de vele ziekenhuisbezoeken en andere dingen binnen het gezin. Ik heb veel bewondering voor Sander en Jip voor hoe zij zorgen voor hun kinderen. En ook de manier waarop ze elkaar blijven steunen en omgaan met alle tegenslagen.

Conclusie

Ik kan er niet te veel over zeggen, maar het boek is een dikke vette aanrader! Vooral als je als ouders ook een of meerdere kinderen hebt met een beperking of een chronische ziekte. Ik heb het boek in twee dagen uitgelezen. Het is een erg fijn leesboek met veel herkenbare elementen voor mij als persoon met CP, maar ook als ouder van een kind met autisme. Nu ik het boek uit heb, ben ik wel heel erg benieuwd naar Sander, Jip, Willem en Maurits. Hoe zou het nu met ze gaan? Hoe gaat het nu met de kinderen? Gaan ze al naar school? En zo heb ik nog veel meer vragen. Ik hoop dat alles goed gaat. Dat gun ik ze zo!

Het boek is te koop bij alle (grote en/of online) boekhandels in Nederland, waaronder bij Bol.com. Het boek is uitgegeven in paperback en als e-book. De paperback kost €17,99 en het e-book kost €5,99 en is te downloaden in de Bol.com Kobo app of te lezen op je e-reader.

Heb jij Ik kan er nét niet bij al gelezen?

Dit artikel bevat een of meerdere affiliate links. Voor meer informatie, lees de disclaimer.