Mijn nieuwe dagelijkse Flylady routine

Een paar weken geleden schreef ik dat ik opnieuw met Flylady was begonnen. Ik was toen bij stap 5. Inmiddels heb ik mezelf een nieuwe routine aangeleerd, die ik elke dag probeer te doen. Officieel zit ik nu op dag 26 van de Babysteps, maar ik ben al klaar. Dat komt omdat ik een paar stappen heb overgeslagen omdat ik dat deze keer niet nodig vond. Daarnaast heb ik nog een aantal dingen toegevoegd, die ik juist wel nodig vind. Dit heb ik gedaan omdat ik Flylady al eerder heb gedaan en er niet zoveel extra op te ruimen valt.

Ochtend routine

  • Bed opmaken
  • Aankleden
  • De was (ophangen, sorteren of opruimen)
  • WC’s schoonmaken (niet heel uitgebreid)
  • Ontbijten
  • vaatwasser legen
  • 2 minuten even opruimen
  • 15 minuten een ding even goed opruimen en/of schoonmaken.
  • Headspace
  • Cursus

De ochtend routine zorgt ervoor dat ik de, voor mij, meest belangrijke dingen in huis heb gedaan. Meestal houd ik ook deze volgorde aan omdat ik boven begin en eerst zoveel mogelijk boven doe, dit scheelt op en neer te moeten met de traplift en dus tijd. Maar soms is de volgorde anders, net hoe het uitkomt. Als ik rond 7:00 uur op sta red ik dit allemaal prima en doe rustig aan.

Het is niet de bedoeling om alles heel uitgebreid schoon te maken of op te ruimen, het is meer om het bij te houden. Zo maak ik de wc’s schoon, door er met de borstel over heen te gaan en de bril even met een doekje af te nemen.

Middag routine

  • Lunch
  • Activiteit 1
  • Activiteit 2
  • Fietsen
  • Koken

In tegenstelling tot mijn ochtend- en avondroutine is de middag altijd verschillend. Het begint wel met de lunch en eindigt met koken, maar de rest van de middag is wel anders omdat de activiteiten elke dag anders zijn. Activiteiten kunnen zijn: een (video)bel afspraak of een blog schrijven. Het plan is wel om elke dag te fietsen, maar vaak kom ik er niet aan toe omdat ik te lang bezig ben met iets anders of te veel heb ingepland. Het te veel inplannen vind ik nog steeds erg lastig en blijft een valkuil. Ik neem me voor om maximaal 5 activiteiten te plannen, net als hierboven.


Avond routine

  • Keuken opruimen en schoonmaken
  • De was (in de wasmachine doen, sorteren of opruimen)
  • 2 minuten alles opruimen
  • Douchen, tandenpoetsen en kleren klaarleggen
  • Optijd naar bed

Deze routine is een voorbereiding voor de volgende dag en blijft net als de ochtendroutine meestal hetzelfde. Ook hier is het de bedoeling om alleen even het voornaamste te doen en niet uitgebreid de keuken schoon te maken. Het gaat om het bijhouden.

Zones en home blessing hour.

Om goed schoon te maken willen we ook de zones van Flylady gebruiken, zodat we ook ervoor kunnen zorgen dat het huis netjes blijft. Of we ook de weekly home blessing hour weer gaan doen, weet ik nog niet. We doen namelijk wel al de verschillende onderdelen, maar daar zijn we nog niet over uit.

Afbeelding van klimkin via Pixabay.

Plaats een reactie

Deze website plaatst cookies om goed te kunnen functioneren. Voor meer informatie en instellingen, lees de   Privacyverklaring.

Cookie instellingen

Hieronder kun je kiezen welk soort cookies je op deze website toestaat. Klik op de knop " Bewaar cookie-instellingen" om je keuze toe te passen.

Functionele cookiesRulesbyrosita.nl maakt gebruik van functionele cookies. Deze cookies zijn nodig om deze website goed te laten werken.

Analytische cookiesRulesbyrosita.nl maakt gebruik van analytische cookies om deze website te analyseren en te optimaliseren voor onder andere de bruikbaarheid.

Sociale mediaRulesbyrosita.nl plaatst cookies voor sociale media om u inhoud van derden, zoals YouTube en Facebook, te laten zien. Deze cookies kunnen jouw persoonlijke gegevens volgen.

AdvertentiesRulesbyrosita.nl plaatst advertentiecookies om u advertenties van derden te tonen op basis van uw interesses. Deze cookies kunnen jouw persoonlijke gegevens volgen.

OverigeDeze website plaatst cookies van derden en van andere diensten van derden, die geen analytische, sociale media of advertenties zijn.